اختلالات

بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک【سال1403】✅+ لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک را به شما عزیزان معرفی کنیم. وسواس و افکار مزاحم فشار ذهنی برای ادامه دادن فکر یا عملی است که فرد می داند غیرمنطقی است، اما قادر به توقف آن نیست. وسواس را می توان یک ایده، فکر، تخیل، احساس یا حرکت تکراری یا مضر دانست که با احساس اجبار و میل به مقاومت در برابر آن همراه است. روانشناسان وسواس را نوعی بیماری ناشی از یک سری روان رنجور های شدید می دانند که تعادل روانی و رفتاری بیمار را سلب می کند و او را در سازگاری با محیط دچار مشکل می کند. ممنون می شویم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

وسواس چیست؟

اختلال وسواس یک اختلال روانی است که می تواند باعث شود فرد به طور مداوم اعمال خاصی مانند شستن دست ها، بررسی جزئیات، تکرار عبارات یا افکار خاص، یا نگه داشتن یا پرتاب اشیا خاص را انجام دهد که این رفتار می تواند برای فرد خسته کننده باشد و باعث نارضایتی، استرس و اضطراب شود و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

اختلال وسواس می تواند به طرق مختلف در افراد ظاهر شود، اما به طور کلی، افراد بیشتری که درگیر این بیماری هستند، فکر می کنند این رفتارها تصادفی، عمدی یا بر اساس برخی خطرات است. درمان این عارضه اغلب شامل یک یا ترکیبی از درمان‌ های مختلف از جمله دارودرمانی، درمان شناختی-رفتاری، گروه درمانی و تغییرات سبک زندگی، از جمله تقویت شناخت، توانمند سازی فردی و استفاده از مدیریت محیطی، اجتماعی و استرس است. اختلال وسواس فکری عملی یکی از اختلالات روانی پیچیده و آزاردهنده ای است که می تواند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

اختلال وسواس اجباری یکی از شایع ترین اختلالات مرتبط با اضطراب از نظر شدت و شیوع علائم است. بیماران مبتلا به این بیماری معمولا وقت خود را صرف تکرار عملیات های مختلفی مانند شستن دست ها، یخ زدن غذا یا بررسی جزئیاتی مانند قفل کردن درها می کنند که باعث اضطراب، نگرانی های اضافی و کیفیت زندگی می شود. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین دکتر در زمینه وسواس مراجعه نمایید.

وسواس چیست؟

ریشه و علت وسواس

ریشه اصلی وسواس اضطراب است و از داروهای ضد اضطراب نیز برای درمان وسواس استفاده می شود، اما وسواس دلایل دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • وجود ناامنی: تحقیقات نشان داده است کودکانی که در دوران کودکی احساس ناامنی می‌ کردند، والدین تنبیهی داشتند، مورد آزار و اذیت و آزار قرار می‌ گرفتند، در سنین بزرگسالی بیش از سایرین دچار اختلال وسواس فکری می‌ شوند که باید به بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک مراجعه نمایند و تحت درمان قرار بگیرند.
  • محدودیت‌ های بیش از حد: محدودیت‌ هایی که والدین به دلایل مختلف، مخالفت‌ ها و سرزنش‌ های بیش از حد و توقع بیش از حد و افراطی، همه و همه باعث ایجاد محدودیت‌ هایی برای فرد می‌ شود که می‌ تواند او را در بزرگسالی مضطرب و وسواس کند.
  • دلایل بیولوژیکی و ژنتیکی: یکی از مهمترین ریشه های وسواس وجود ژن بیماری وسواس در خانواده فرد است. میزان این اختلال در افرادی که دارای بستگان نزدیک هستند دو برابر افرادی است که ژن این بیماری را ندارند. برخی آسیب های مغزی و عدم تعادل هورمونی نیز باعث ایجاد افکار و رفتارهای شبه وسواسی می شود.
  • تربیت والدین: والدین مبتلا به وسواس، خودشان رفتارها و افکار وسواسی از خود بروز می دهند و فرزندشان با الگوبرداری از رفتار آن ها، به تدریج دچار وسواس می شود و از اعمال وسواس گونه تقلید می کند.

5 تا از بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک را بشناسید!

دکتر طیبه لرکی

دکتر طیبه لرکی
دکتر طیبه لرکی یکی از بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک محسوب می شوند. ایشان مشاور خانواده، کاندیدا دکترا تخصصی روانشناسی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده، کارشناس مشاوره و راهنمایی و همچنین دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران بوده و بیش از 5 سال سابقه مشاوره در کلینیک های تخصصی را دارند.

خدمات:

  • مشاوره فردی
  • زوج درمانی تخصصی
  • مشاوره پیش ازدواج
  • تشخیص و درمان وسواس

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، میدان شیخ بهایی، کوچه دانشگاه الزهرا، دانشگاه جنب درب شرقی

دکتر فاطمه حسینی

دکتر فاطمه حسینی

دکتر فاطمه حسینی مشاور ازدواج، مشاور خانواده، کاندیدا دکترا تخصصی روانشناسی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و دارای پروانه تاسیس مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده می باشد که شما عزیزان به عنوان یکی دیگر از بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک، می توانید به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره خانواده
  • درمان وسواس
  • درمان تخصصی اختلالات

آدرس: تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان برادران شریفی، پلاک 55

دکتر نازنین حقیقت بیان

دکتر نازنین حقیقت بیان

دکتر نازنین حقیقت بیان روان درمان گر، مشاور فردی و مشاور خانواده می باشند. ایشان به عنوان یکی از بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک، دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی بالینی، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و کارشناسی روانشناسی هستند و در زمینه تخصص خود می توانند به شما عزیزان کمک کرده و تا پایان درمان شما را همراهی کنند.

خدمات:

  • مشاوره پیش از ازدواج
  • مشاوره طلاق
  • درمان وسواس
  • زوج درمانی

آدرس: تهران، میدان ونک، به سمت ولی عصر، خیابان شریفی، جنب بیمارستان دامپزشکی پیمان، کلینیک مهر نو

دکتر فرحناز عمراهی

دکتر فرحناز عمراهی

دکتر فرحناز عمراهی روانشناس کودک استثنایی، مشاور خانواده، کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی و کارشناس راهنمایی و مشاوره می باشد. وی دارای مجوز کار تخصصی از سامانه روانشناسی و مشاوره ایران و همچنین کارمند رسمی آموزش و پرورش ممتاز تهران با 25 سال سابقه کار می باشد.

خدمات:

  • مشاوره فردی
  • تشخیص و درمان وسواس
  • مشاوره خانواده
  • مشاور تحصیلی

آدرس: تهران، جوزانی غربی، میدان دریاچه، بلوار هیرمند، پلاک 13 برج آسمان، طبقه همکف

دکتر مهدی حیدری

دکتر مهدی حیدری

دکتر مهدی حیدری یکی از بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک هستند. ایشان یکی از پزشکان جوان و موفق کشورمان است که دارای مجوز کار تخصصی از سازمان نظام بوده و سابقه 9 سال مشاوره فردی در کلینیک ها و بیمارستان ها را دارد. شما دوستان برای درمان می توانید به مطب شخصی ایشان در ونک مراجعه نمایید.

خدمات:

  • مشاوره قبل از ازدواج
  • زوج درمانی
  • درمان اختلالات استرس
  • تشخیص و درمان افسردگی شدید

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی شمالی، نبش خیابان صانعی، ساختمان نشاط

علائم و نشانه های وسواس

علائم و نشانه های وسواس عبارتند از:

  • بررسی در حال انجام: یکی دیگر از علائم وسواس، بررسی مداوم اشیا است. به عنوان مثال، فرد بارها بررسی می کند که درب کاملاً قفل است یا بررسی می کند که شیرهای گاز و آب بسته است که در این صورت باید به بهترین روانپزشک خانم در ونک مراجعه نمایند.
  • شستشوی مداوم و طولانی مدت: افرادی که شیفته نظافت هستند روزی چند بار دست و بدن خود را می شویند و حتی ممکن است به دلیل مصرف زیاد مواد شوینده دچار بیماری های پوستی شوند و این اغلب ساعات زیادی از وقت او را تلف می کند.
  • تکرار کارهای معمول روزانه: افراد وسواسی اغلب کارهای ساده روزانه را تکرار می کنند تا مطمئن شوند که به درستی انجام می شوند که در این صورت باید به بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک مراجعه کنند.
  • اضطراب: یکی از علائم اصلی وسواس، اضطراب شدید است که همیشه روح فرد را آشفته می کند و فرد برای پایان دادن به این اضطراب حاضر است دست به هر کاری بزند و در واقع افکار و رفتارهای وسواسی برای جبران اضطراب درونی فرد ایجاد می شود و با این کار سعی در کاهش اضطراب و استرس دارد.
  • افکار مزاحم و آزاردهنده: افکار مزاحم باعث می شود که فرد اعمال ناخود آگاهی انجام دهد که معمولاً غیر منطقی است. این افکار مزاحم می توانند تصاویر خشونت آمیز یا ممنوعه باشند که فرد از آن ها می ترسد و هنگام فکر کردن به آن ها مضطرب می شود.
  • نگرانی بیش از حد در مورد آلودگی و بیماری: یکی از نشانه های فرد وسواسی نگرانی بیش از حد برای ابتلا به بیماری های مختلف است و تا زمانی که فرد با وسیله یا مکان آلوده در تماس باشد، برای مدت طولانی می ترسد که به بیماری های خطرناک مبتلا شود، در حالی که منشا ظاهر آن ها ممکن است تماس با بدن آلوده نباشد.

علائم و نشانه های وسواس

کلام آخر

در روانشناسی به افکار مزاحم که فرد را مضطرب می کند و باعث انجام کارهای ناخواسته می شود وسواس می گویند. در اختلال وسواس، فرد به قدری تحت تأثیر افکار مزاحم قرار می گیرد که دچار اضطراب شدید می شود و دست به رفتارها و اعمالی می زند که معمولاً غیرمنطقی و ناخواسته است. این رفتارها به کاهش سطح استرس و اضطراب فرد و رهایی از افکار مزاحم کمک می کند زیرا در اختلال وسواس فکری، فرد معمولاً می‌ داند که اعمالی که انجام می‌ دهد که غیرمنطقی است، اما برای فرار از اضطراب و افکار ناراحت‌ کننده احساس می‌ کند مجبور به انجام این کار می‌ شود و کنترلی بر رفتار خود ندارد.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناس تو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین روانشناس درمان وسواس در ونک آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

5/5 - (8 امتیاز)

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا