خانواده

بهترین روانشناس خانواده در میرداماد【سال1403】❤️+ لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله بهترین روانشناس خانواده در میرداماد را به شما عزیزان معرفی کنیم. خانواده مهمترین نقش را در تربیت و رشد افراد ایفا می کند و رکن مهم جامعه محسوب می شود. خانواده های خوب همیشه روابط گرم و صمیمی دارند که روز به روز از فاصله بین اعضای خانواده کاسته شده است. در گذشته به دلیل تعداد فرزندان بیشتر خانواده ها پرجمعیت بودند، اما امروزه تعداد خانواده ها کمتر است و تعداد فرزندان مجرد بیشتر است. والدین الگوی اصلی فرزندان در خانواده هستند و مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده دارند. اولین جامعه ای که فرد در آن حضور دارد خانواده است که می تواند تاثیرات زیادی در رشد و سلامت روان او داشته باشد.

خانواده چیست؟

از ابتدای پیدایش انسان بر روی کره زمین، زن و مرد همواره به عنوان کانونی به نام خانواده در کنار هم زندگی کرده و فرزندان خود را در آغوش پرمهر خود بزرگ کرده و از این دنیا رفته اند. طبیعی ترین شکل خانواده این است که هیچ عاملی جز مرگ نمی تواند پیوند زناشویی را از هم بپاشد و زن و شوهر را از هم جدا کند. مهم ترین مبنای آموزش اولیه افراد جامعه است که نقش های متفاوتی را برای افراد ایفا می کند. اگر رشد و تربیت اعضای خانواده به درستی انجام شود می تواند برای فرد جامعه موثر باشد.

رشد افراد در یک خانواده سالم منجر به سلامت جسمی و روانی اعضای آن ها می شود. مرد از بدو تولد به خانواده اش وابسته است و خانواده به عنوان تکیه گاه بزرگی برای او معرفی می شود که اعضای اصلی آن پدر و مادر هستند. خانواده اولین نهاد اجتماعی است که از پیوند زناشویی زن و مرد شکل می گیرد و هر چه قوی تر باشد از فاصله بین اعضای آن کاسته می شود.

بنیان خانواده با تولد اولین فرزند شکل می گیرد و تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. صمیمیت و استحکام بین اعضای خانواده به آنها این امکان را می دهد که چیزهای خوبی از یکدیگر بیاموزند. اعمال و رفتار والدین بر فرزندان تأثیر مستقیم دارد، به همین دلیل همیشه گفته می شود که والدین همیشه سعی کنند در خانواده خوب رفتار کنند زیرا آنها الگوی فرزندان خود هستند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین مشاور خانواده در میرداماد مراجعه نمایید.

خانواده چیست؟

انواع خانواده

در جامعه امروزی خانواده های مختلفی وجود دارند که به شرح زیر می باشد:

  • خانواده سالم: مشاوره پیش از ازدواج تلاش می کند تا مهارت های لازم برای ایجاد خانواده ای سالم را به افراد بیاموزد. در خانواده سالم، افراد سرزنده و با محبت هستند و همه رفتارها و اعمالشان با نوعی اصالت همراه است. اعضای خانواده آشکارا رنج و ناراحتی خود و همدردی خود را با سایر اعضای خانواده ابراز می کنند.
  • خانواده سختگیر: به عقیده بهترین روانشناس خانواده در میرداماد، در خانواده سخت گیر، والدین با فرزندان خود مانند والدین خود رفتار می کنند و معمولاً تصمیم گیرنده یکی از والدین است و سایر اعضای خانواده اجازه اظهار نظر ندارند.
  • خانواده سهل گیر: به گفته بهترین مشاور در میرداماد، چنین خانواده ای به دنبال نیازهای برآورده نشده خود است و به تربیت و برآوردن نیازهای جسمی فرزند خود توجهی نمی کند و از آنجا که به راحتی می توان صدای فرزندش را خاموش کرد. کودک می پرسد آن‌ها می‌خواهند، انجام می‌ دهند و کودک با توقعات زیادی بزرگ می‌ شود.
  • خانواده ی از هم پاشیده: این والدین به دلیل اختلافات موجود در خشم و آشتی زندگی می کنند که تأثیر منفی بر فرزندان می گذارد و چون نیازهای روانی کودک برآورده نمی شود، الگوهای پرخاشگرانه و ارزش و احترامی را که افراد برای خود قائل هستند، می آموزد.

5 تا از بهترین روانشناس خانواده در میرداماد را بشناسید!

دکتر بهاره صباغ ابریشمی

دکتر بهاره صباغ ابریشمی

دکتر بهاره صباغ ابریشمی یکی از بهترین روانشناس خانواده در میرداماد محسوب می شوند. ایشان متخصص اعصاب و روانپزشک، خانواده درمان گر و درمانگ ر جنسی هستند که فارغ التحصیل رشته روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و دارای رتبه اول هیئت مدیره مغز و اعصاب و روانپزشکی و هم اکنون عضو انجمن علمی روانپزشکان از ایران می باشد.

خدمات:

  • روان درمانی
  • مشاوره فردی
  • مشاوره روابط عاطفی
  • مشاوره خانواده

آدرس: تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی

دکتر عاطفه عباسی

دکتر عاطفه عباسی

دکتر عاطفه عباسی متخصص روانشناسی بالینی و روان درمانی است. وی عضو رسمی و دارنده مجوز کار تخصصی سازمان روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و بیش از 20 سال سابقه کار در ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی در بیمارستان ها و مراکز دولتی و روانپزشکی مراکز مشاوره و درمان دارویی دولتی و خصوصی وجود دارد. شما عزیزان اگر به دنبال یکی از بهترین روانشناس خانواده در میرداماد هستید، می توانید با تعیین وقت قبلی به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • اختلالات روانی و رفتاری در کودکان و بزرگسالان
  • درمان اختلالات خلقی و خواب
  • بی قراری، اختلالات خوردن
  • خانواده درمانی

آدرس: تهران، بالاتر از میرداماد. روبروی ایستگاه مترو شریعتی، جنب پمپ بنزین

دکتر مهسا یوسف پور

دکتر مهسا یوسف پور

دکتر مهسا یوسف پور زوج درمان گر، مشاور خانواده و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستند. ایشان به عنوان یکی از جوانان با سواد و موفق کشورمان دوره های زوج درمانی سیستمی، زوج درمانی سیستمی پیشرفته و مشاوره پیش از ازدواج را گذرانده اند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به مطب ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • زوج درمانی
  • خانواده درمانی
  • مشاوره طلاق
  • مشاوره خیانت

آدرس: تهران، کارگر شمالی، نرسیده به بلوار کشاورز، ساختمان سامان

دکتر کبری برازنده

دکتر کبری برازنده

دکتر کبری برازنده مشاور فردی، مشاور خانواده و کارشناس ارشد مشاوره هستند. ایشان سابقه فعالیت درمانی تمام وقت در بخش بستری درمانگاه و بیمارستان به مدت 14 سال را داشته و پژوهش های بسیاری را در زمینه تاثیر زوج درمانی، رفتاری بر میزان و درمان PTSD را انجام داده و اکنون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران نیز محسوب می شوند.

خدمات:

  • روان درمانی فردی
  • زوج درمانی
  • خانواده درمانی
  • درمان مداخله ای روابط فرا زناشویی

آدرس: تهران، تجریش، پایین تر از مترو، ابتدا شریعتی، کوچه تدین، پلاک 5

دکتر رزا سهیلی نیا

دکتر رزا سهیلی نیا

دکتر رزا سهیلی نیا مشاور فردی، مشاور ازدواج، دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، فوق لیسانس و کارشناس روانشناسی و همچنین دارای مجوز کار تخصصی از سازمان روانشناسی و مشاوره ایران و در حال حاضر عضویت در روانشناسی ایران می باشد و سازمان مشاوره گروه روانشناسی و مشاوره سازمان روانشناسی کشور و عضو یت در انجمن مشاوره ایران را در رزومه خود دارند.

خدمات:

  • مشاوره قبل از ازدواج
  • مشاوره فردی
  • زوج درمانی
  • خانواده درمانی

آدرس: تهران، تهرانپارس، خیابان 186 غربی، بین طبقه دوم و سوم

ویژگی های خانواده سالم

خانواده سالم و شاد دارای ویژگی های گوناگونی هستند که در ادامه مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • امنیت و اعتماد: اولین ویژگی خانواده سالم، امنیت و اعتماد است، یعنی اعضای این خانواده به یکدیگر اعتماد کامل دارند و در درون خانواده احساس امنیت می کنند. آسایش و آرامش در این خانواده بسیار است و مردم در آنجا احساس راحتی می کنند.
  • همدلی: همدلی و دلسوزی مهمترین ویژگی یک خانواده سالم است. در این مرحله می توانند به خوبی همکاری کنند و بهتر با چالش ها کنار بیایند. این افراد بسیار تأثیرگذار هستند و مشارکت خوبی دارند.
  • مسئوليت: یکی از ویژگی های مهم خانواده های سالم از نظر روانی، توانایی اعضای خانواده به ویژه والدین در انجام وظایف خود است. اگر والدین در خانواده مسئولیت پذیر نباشند، مطمئناً فرزندان آن را یاد نخواهند گرفت و این خانواده با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
  • توجه به نیاز ها: توجه به نیازهای هر فرد یکی از شاخص های سلامت خانواده است. خانواده سالم توجه زیادی به رفع نیازهای جسمی، روحی و عاطفی همه دارد. آنها به خوبی به نیازهای همه پاسخ می دهند و یکدیگر را درک می کنند.
  • عدم دخالت اطرافیان: عدم دخالت دیگران یکی از شاخص های سلامت خانواده است. خانواده سالم اجازه نمی دهد دیگران در امور آن دخالت کنند و اعضای خانواده همیشه با هم بر مشکلات فائق می آیند. صداقت و رازداری در حل مشکلات مهمترین اصل خانواده سالم است. قوانین نانوشته ای در این خانواده ها وجود دارد که همه به طور خودکار از آن پیروی می کنند.
  • محدودیت های خاص: خانواده سالم دارای مرزها و قوانین خاصی است که افراد باید از آنها پیروی کنند. این افراد وظایف خود را به خوبی می دانند و می توانند در کمترین زمان ممکن کار خود را انجام دهند. مسئولیت نسبت به کانون خانواده به خوبی در میان آنها احساس می شود.

کلام آخر

دنیای امروزی مضطرب و پریشان، با وجود پیشرفت های خیره کننده علم و صنعت، در مسائل خانوادگی با مشکلات بزرگی روبه رو است. برای اینکه بتوانیم مشکلات زندگی خانوادگی را از جامعه خود ریشه کن کنیم و در جهت تداوم تلاش مصلحان و مدیران اجتماعی گام برداریم، ابتدا باید بدانیم که خانواده چیست و این واحد کوچک جامعه چگونه است..

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناستو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین روانشناس خانواده در میرداماد آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

5/5 - (7 امتیاز)

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا