عمومی

بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد【سال1403】⭐+ لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد را به شما عزیزان معرفی کنیم. وسواس یک ویژگی رفتاری است که باعث می شود افکار نگران کننده و تکراری برخلاف میل شخص وارد ذهن شوند. وسواس می تواند اختلالات زیادی در زندگی روزمره فرد ایجاد کند و عملکرد را کاهش دهد. معمولاً کلمه وسواسی برای شخصی به کار می رود که کار خود را دقیق انجام می دهد، اما رفتار وسواسی یک رفتار افراطی است که نه تنها عملکرد را بهبود نمی بخشد بلکه به عملکرد طبیعی فرد نیز آسیب می رساند.

وسواس چیست؟

اختلال وسواس فکری عملی یک اختلال رایج در سراسر جهان است و افراد زیادی از این اختلال رنج می برند. فرد مورد نظر افکار یا رفتارهای غیرقابل کنترل و تکراری دارد که تمایل دارد چندین بار تکرار کند. وسواس می تواند مردان، زنان و کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. افراد مبتلا به OCD گاهی اوقات تمایلی به کمک گرفتن ندارند زیرا ممکن است احساس خجالت کنند. اختلال وسواس فکری اجباری معمولاً با دارو درمانی یا روان درمانی یا ترکیبی از هر دو درمان می شود. اما برای اثربخشی بهتر در بیماران مبتلا به این بیماری بهتر است از ترکیب دارودرمانی و روان درمانی استفاده شود. اگرچه اکثر بیماران مبتلا به OCD به طور کلی به درمان پاسخ می دهند، برخی از بیماران همچنان علائم را تجربه می کنند. باید بدانید که برای درمان وسواس باید صبور باشید زیرا درمان این اختلال عموما طولانی مدت است.

برای تشخیص وسواس باید شدت این وسواس ها به حدی باشد که زمان زیادی صرف آن شود و فرد در زندگی خود دچار مشکلاتی شود و از انجام کارهای روزمره و مهم باز بماند. این افراد به دلیل این افکار یا رفتارها مشکلات قابل توجهی را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند. افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری نمی خواهند این افکار را داشته باشند و آنها را آزاردهنده می دانند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین روانشناس در میرداماد مراجعه نموده و مشکل خود را برطرف کنید.

وسواس چیست؟

خصوصیات مهم افراد وسواسی

افراد وسواسی خصوصیات خاصی را دارند که در ادامه مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • مسئوليت: یکی دیگر از ویژگی های افراد وسواسی تمایل به پذیرش مسئولیت بیش از حد معمول یا احساس مسئولیت بیشتر در قبال مشکلات به صورت افراطی است. احتمال ابتلا به OCD در افرادی که مسئولیت های بیشتری نسبت به بسیاری از افراد بر عهده می گیرند، بیشتر است.
  • روان رنجوری: ویژگی بیش از حد محتاط بودن، کناره گیری و ترس غیرمنطقی از موقعیت هایی که به نظر خطرناک می رسند. این ممکن است ویژگی افراد وسواسی باشد. بر اساس پرسشنامه شخصیت و خلق و خوی TCI که یک مدل روانشناختی معتبر است، ویژگی های شخصیتی در هفت دسته توصیف می شوند. مطالعات با استفاده از مدل شخصیتی TCI فرصت خوبی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های افراد وسواسی فراهم می کند.
  • کمال گرایی: ویژگی کمال گرایی در افراد نیاز به نظم و برنامه ریزی دقیق موقعیت ها را افزایش می دهد و بر دقت اشیا و پدیده ها تاکید می کند.
  • بلاتکلیفی یا عدم تصمیم قاطع: عدم توانایی در تصمیم گیری قاطع یا نیاز به زمان زیاد برای تصمیم گیری در تحریک افکار وسواسی موثر است.
  • تحریک پذیری: تکانشگری با ویژگی افراد وسواسی مرتبط است که تمایل دارند در لحظه احساس خوبی داشته باشند بدون اینکه به عواقب اعمال خود فکر کنند. افرادی با ویژگی های تحریک پذیری بالا، به دنبال واکنش های سریع و لحظه ای هستند و آن ها تمایل دارند در افکار و اعمال اجباری درگیر شوند.

5 تا از بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد را بشناسید!

دکتر سمیه شعبانی

دکتر سمیه شعبانی

دکتر سمیه شعبانی یکی از بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد محسوب می شوند. ایشان دارای مدرک دکترا روانشناسی و دارای مجوز تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و اکنون عضو سازمان روانشناسی و مشاوره و عضو انجمن روانشناسی ایران هستند که شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • مشاوره قبل از ازدواج
  • مشاوره طلاق
  • حل تعارضات زناشویی
  • زوج درمانی

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین میرداماد، کوچه ارشاد، پلاک 3، ساختمان ارشاد

دکتر زری احمدی

دکتر زری احمدی

دکتر زری احمدی دارای مدرک دکترا تخصصی روانشناسی سلامت بوده و در زمینه طب روان تنی و روان درمانی تخصص دارند. ایشان یکی از پزشکان باسواد کشورمان هستند و اگر شما عزیزان به دنبال یکی از بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد هستید، می توانید با تعیین وقت قبلی به مطب ایشان مراجعه کنید.

خدمات:

  • مشاوره فردی
  • مشاوره روابط عاطفی
  • مشاوره طلاق
  • مشاوره قبل از ازدواج

آدرس: تهران، میرداماد، بین شمس تبریزی و نفت شمال

دکتر میثم شاه حسینی

دکتر میثم شاه حسینی

دکتر میثم شاه حسینی یکی دیگر از بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد هستند. ایشان روان درمان گر، کارشناس ارشد روانشناسی و دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران بوده و همچنین عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران هستند که با شماره نظام پزشکی 27362 به اداره مطب خود مشغول هستند.

خدمات:

  • درمان اختلالات اضطراب و افسردگی
  • روان درمانی بزرگسالان
  • روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده
  • روان تحلیلی

آدرس: تهران، خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، کوچه شریفی

دکتر شهرزاد رضائیان

دکتر شهرزاد رضائیان

دکتر شهرزاد رضائیان روانشناس و مشاور کودکان و نوجوانان در زمینه تشخیص و درمان اختلالات اوتیستیک، در بیمارستان کودکان مفید تهران با استاد محمد غفرانی کار می کند. ایشان تحصیلات خود را به عنوان متخصص مغز و اعصاب کودک به پایان رساند و هنوز هم با او کار می کند. وی در طول سال های تحصیلی و همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی و دکتری به پژوهش هایی در زمینه های مختلف در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان پرداخت و
همچنین به عنوان مشاور کودک و نوجوان در کلینیک خود فعالیت می کند و با تجربه و دانش خود به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا با مشکلات روانی و رفتاری خود کنار بیایند.

خدمات:

  • مشاوره خانواده مذهبی
  • زوج درمانی
  • مشاوره روابط عاطفی
  • مشاوره روابط عمومی

آدرس: تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، کوچه اول، پلاک 3، واحد 7

دکتر مهدی میرمحمد صادقی

دکتر مهدی میرمحمد صادقی

دکتر مهدی میرمحمد صادقی مشاور ازدواج و فردی است. وی به عنوان یکی از بهترین مشاوران ازدواج در میرداماد کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه تهران می باشد.

خدمات:

  • مشاوره قبل از ازدواج
  • زوج درمانی
  • مشاوره تحصیلی
  • مشاوره خانواده

آدرس: تهران، خیابان میرداماد، خیابان البرز، خیابان قبادیان شرقی، پلاک 39

راه های سازش با همسر وسواسی

اگر همسر شما فردی وسواسی است می توانید مطالب زیر را برای سازش با وی مطالعه نمایی:

  • درگیر فعالیت های وسواسی نباشید: دیده شده است که بسیاری از مردان و زنانی که با همسری وسواسی زندگی می کنند، پس از مدتی خود را با شرایط موجود تطبیق می دهند و به قولی به همه افکار و اعمال خود دل می بندند. در دراز مدت، این کار نه تنها هیچ هدفی ندارد، بلکه اجبارها را تقویت می کند و همسر شما را از درمان دور می کند.
  • در گفتگوی مؤثر شرکت کنید: شریک وسواسی اجباری خود را تشویق کنید تا در مورد اختلال خود، نحوه تأثیر آن و نیازهایش با شما صحبت کند، اما برای کنترل افکار و اعمال او درگیر استدلال های منطقی و اتهامی نشوید.
    اکثر کسانی که از وسواس رنج می برند از افراط در اعمال و افکار خود آگاه هستند و در سطح خودآگاه خود غیر منطقی بودن آنها را درک می کنند، اما فاقد ظرفیت روانی برای متوقف کردن آنها هستند.
  • صبور باشید و حمایت کنید: رابطه عاطفی با یک فرد وسواسی نه تنها دشوار است، بلکه در ابتدا می تواند بسیار دشوار و غیرقابل کنترل به نظر برسد، اما اگر به دنبال کمک به خود و همسرتان هستید، باید صبور باشید و عینک را از چشمان خود بردارید. . این رفتار به همسر وسواسی شما کمک می کند که بیشتر جذب درمان شود.
  • پذیرش همراه با همدلی و عدم ترحم: اولین قدم برای زندگی با یک همسر وسواسی، پذیرش اختلال آنهاست، زیرا رفتارها، افکار وسواسی و واکنش های غیرقابل پیش بینی آنها همچنان می تواند بر دوش شما سنگینی کند و به طور بالقوه باعث رنجش در رابطه شود. بنابراین، شما باید شروع به کسب دانش بیشتر در مورد OCD کنید و خشم و غم را با شفقت و همدلی جایگزین کنید.

کلام آخر

خوشبختانه با درمان دارویی و روان درمانی، این وضعیت معمولا تا حدود زیادی بهبود می یابد. اگر فکر می کنید یکی از دوستان یا اعضای خانواده ممکن است وسواس داشته باشد، سعی کنید در مورد نگرانی های خود با آنها صحبت کنید و از آنها کمک بخواهید. نکته مهم این است که اگر علائم این بیماری را دارید، در اسرع وقت با پزشک معتمد خود مشورت کنید. زیرا هر چه دیرتر درمان را شروع کنید، ممکن است دشوارتر و پیچیده تر شود.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناس تو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین روانشناس درمان وسواس در میرداماد آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا