روانشناسی عمومی

بهترین مشاور شغلی در ونک【سال1403】✅+ لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله بهترین مشاور شغلی در ونک را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورت نیاز به آن ها مراجعه نمایید. امروزه خدمات مشاوره شغلی فراگیر شده و افراد می توانند از مشاوران مجرب در زمینه های مختلف کمک بگیرند. مشاوره شغلی نیز یکی از زمینه های نسبتا جدید و موثری است که انتخاب شغل را در دنیای پیچیده امروزی آسان کرده است. همانطور که می‌ دانید، مشاغل امروزی بسیار گسترده‌ تر و متنوع‌ تر از سال‌ های گذشته هستند و موفقیت در حرفه شما در عرصه رقابتی امروز بسیار دشوارتر از گذشته است. از سوی دیگر، هر یک از ما سال های زیادی از زندگی خود را کار می کنیم و رضایت شغلی چیزی است که می تواند کیفیت زندگی ما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

مشاوره شغلی چیست؟

راهنمایی شغلی، راهنمایی حرفه ای یا راهنمایی حرفه ای یکی از شاخه های راهنمایی است که به افراد در مواجهه با چالش های شغلی کمک می کند و تمامی مسائل مربوط به منابع انسانی را پوشش می دهد. وظیفه اصلی مشاوران شغلی ارائه مشاوره تخصصی به مراجعین با استفاده از تکنیک های مشاوره و کمک به آن ها در تصمیم گیری های شغلی پیچیده و حمایت از آنها در شرایط سخت کاری است. مشاوران شغلی معمولاً بر موضوعاتی مانند یافتن شغل مناسب، تغییر شغل، توسعه شغلی و سایر مسائل مرتبط با شغل تمرکز می کنند.

لازم است بدانید که به دلایلی مانند تفاوت های فرهنگی و زبانی، هنوز تعریف جامعی از راهنمایی شغلی ارائه نشده است. معمولاً معنای کلمه مشاوره راهنمایی است و در ردیف کلماتی مانند راهنمایی قرار می گیرد که البته به دلیل برداشت های متفاوت از مفهوم راهنمایی شغلی، معنای این کلمات تغییر کرده است.

مشاوره شغلی چیست؟

وظایف بهترین مشاور شغلی در ونک

وظایف مشاوره شغلی به شرح زیر می باشد:

برنامه شغلی خود را شخصی سازی کنید: تهیه یک برنامه شغلی شخصی یکی از مفیدترین کارهایی است که یک مشاور شغلی می تواند برای شما انجام دهد. برنامه شغلی اساساً یک نقشه راه برای زندگی حرفه ای شما است. این طرح فقط برای شما طراحی خواهد شد و یکی از مفیدترین ابزار برای دستیابی به اهداف شغلی شما خواهد بود. مشاور برنامه شغلی شما را ارزیابی می کند تا نقاط قوت و ضعف شما را درک کند.

کمک به راه اندازی کسب و کار: برنامه ریزی های زیادی برای شروع یک کسب و کار جانبی انجام می شود، از جمله تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت منابع و ایجاد تعادل بین یک تجارت جدید با کسب و کار موجود. یک مشاور حرفه ای واجد شرایط می تواند به شما در حل این مسائل کمک کند و اهداف و انتظارات شما را متعادل کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا کسب و کار جدید شما موفق شود. به همین دلیل مهم است که انتظارات خود را مدیریت کنید.

کمک به حل مشکلات کاری: گاهی ممکن است در محل کار با مشکلی مواجه شوید که در حال حاضر راه حل مشخصی ندارد. به عنوان مثال، شاید مسئولیت های روزانه شما در شرف تغییر است و احساس آمادگی نمی کنید، یا شاید مدیر جدیدی دارید که در کنار آمدن با او مشکل دارید. در هر دوی این شرایط، ملاقات با یک مشاور با تجربه می تواند به شما در تجزیه و تحلیل موقعیت های مختلف کاری و تعیین بهترین راه حل کمک کند.

اگر احساس می کنید که برای مسئولیت های شغلی جدید آماده نیستید، برای مثال، یک مشاور راهنمایی می تواند با شما صحبت کند تا مشخص کند آیا واقعاً آماده نیستید یا اعتماد به نفس ندارید. آنها همچنین می توانند در مورد یافتن آموزش حرفه ای به شما مشاوره دهند یا به شما در یافتن راهبرد هایی برای غلبه بر تردید های خود کمک کنند.

5 تا از بهترین مشاور شغلی در ونک را بشناسید!

دکتر فاطمه السادات مینو

دکتر فاطمه السادات مینو

دکتر فاطمه السادات مینو یکی از بهترین مشاور شغلی در ونک محسوب می شوند. ایشان دارای مدرک دکترا تخصصی روانشناسی، کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت و کارشناسی روانشناسی بالینی بوده و اکنون مدرس دانشگاه می باشند. ایشان دارای مجوز پروانه سازمان نظام روانشناسی به شماره 3055 هستند و توانسته اند رتبه اول التحصیلی دکترا تخصصی را دریافت کنند.

خدمات:

  • زوج درمانی
  • مشاوره تحصیلی
  • مشاوره شغلی
  • تست شخصیت شناسی

آدرس: تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد، روبروی بیمارستان هاشمی نژاد، ساختمان پزشکان سینا

دکتر زهرا جعفرزاده فکری

دکتر زهرا جعفرزاده فکری

دکتر زهرا جعفرزاده فکری کارشناس ارشد روانشناسی و کارشناس روانشناسی کودکان استثنایی می باشند. ایشان اکنون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و عضو انجمن روانشناسی ایران بوده و به عنوان یکی دیگر از بهترین مشاور شغلی در ونک بسیار خوش درخشیده اند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • طرحواره درمانی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره طلاق
  • مشاوره خانواده

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی شمالی، نرسیده به كلانتری

دکتر فاطمه سبزواری

دکتر فاطمه سبزواری

دکتر فاطمه سبزواری دانشجو دکترا تخصصی مشاوره هستند و دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی نیز می باشند. ایشان مدرس کارگاه های مهارت های زندگی، مدرس دوره های تندخوانی و حافظه ذخیره به مدت ۳ سال، مدرس مهارت های زناشویی و مدرس کارگاه مدیریت زمان در قزوین و مدارس آن می باشند که عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران نیز هستند. شما عزیزان اگر به دنبال یکی از بهترین مشاور شغلی در ونک هستید، می توانید با تعیین وقت قبلی به مطب ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • مشاره قبل از ازدواج
  • زوج درمانی
  • مشاوره فردی
  • مشاوره شغلی

آدرس: تهران، بالاتر از میدان ونک، کوچه صیرفی، پلاک 4

دکتر شقایق درویشی

دکتر شقایق درویشی

دکتر شقایق درویشی یکی دیگر از بهترین مشاور شغلی در ونک هستند. ایشان روانشناس و از اعضا انجمن روانشناسی آمریکا محسوب می شوند و همواره با هدف ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای به منظور تشخیص و درمان صحیح انواع بیماری های روانی بوده است. شما عزیزان در صورت نیاز و با تعیین وقت قبلی می توانید به مطب ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • مشاوره فردی و روان درمانی
  • آموزش مهارت های فردی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره قبل از ازدواج

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بعد از بیمارستان بقیه اله، پلاک 209

دکتر هدی اشرفیان

دکتر هدی اشرفیان

دکتر هدی اشرفیان کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کارشناس مشاوره در تهران است. آنها دوره های درمانی و آموزشی و همچنین دوره های مشاوره تلفنی پیشرفته را برای کمک بیشتر به مشتریان خود گذرانده اند.

خدمات:

  • زوج درمانی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره طلاق
  • مشاوره فردی

آدرس: تهران، ستارخان، بلوار شهدا صادقیه شمالی، صادقیه، خیابان مرودشت، بین طبقه اول و دوم

معیارهای انتخاب شغل مناسب

شما عزیزان برای انتخاب شغل مناسب به معیار هایی نیاز دارید که شامل موارد زیر می شود:

در دسترس بودن شغل: یکی از مهمترین اصول انتخاب شغل، در دسترس بودن شغل است. منظور از در دسترس بودن شغل در مشاوره شغلی انتخاب شغلی است که در اکثر فصول سال و برای مدت طولانی بتوانید انجام دهید. هنگام انتخاب شغل، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید چه نوع شغلی را می توانید در دراز مدت دنبال کنید.

استعداد: استعداد هر فردی به آنها کمک می کند تا در کار خود موفق تر باشند. هر فردی یک، دو یا چند استعداد دارد. نکته مهم این است که افراد استعداد خود را کشف کنند، مسیر شغلی مناسب را بر اساس استعداد خود انتخاب کنند. انتخاب حرفه ای که در آن خوب هستید باعث پیشرفت بهتر در کارتان می شود.

سطح تحصیلات: سطح تحصیلات را می توان به عنوان یکی از ده اصل برای انتخاب شغل ذکر کرد. داشتن آموزش های مرتبط با شغل یکی از رموز موفقیت و پیشرفت در شغل مورد نظر است. حتی اگر در شغلی بدون مدرک استخدام می شوید، باید در این رشته تحصیلات خود را ادامه دهید و مدرک مرتبط با کار خود را دریافت کنید تا در شغل خود پیشرفت کرده و در کار موفق باشید. در برخی مشاغل داشتن مدرک مرتبط بسیار مهم است و افراد برای کار در شغل مورد نظر باید این مدرک را داشته باشند.

نوع نگرش کاری: تفاوت علایق و طرز فکر افراد باعث شده تا افراد مختلف هنگام کار در یک محیط، نگرش متفاوتی نسبت به این کار داشته باشند. یکی از مهمترین معیارهای انتخاب شغل، توجه به نگرش فرد نسبت به شغل مورد نظر است.

کلام آخر

امروزه مشاوره شغلی به عنوان یک تخصص شناخته شده است که به افراد کمک می کند موقعیت شغلی مناسب خود را انتخاب کنند. این فقط در مورد ورود افراد به نیروی کار نیست. در این جلسات مشاوره شرکت کنید، اما هر فردی در هر سنی ممکن است به کمک این متخصصان نیاز داشته باشد. به طور کلی در جلسات مشاوره به شما گفته می شود که در چه زمینه هایی بیشترین مهارت و استعداد را دارید و بهترین مسیر شغلی برای شما ایجاد می شود.

از شما عزیزان سپاسگزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناس تو سعی بر این تا شما را با بهترین مشاور شغلی در ونک آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده است باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

5/5 - (7 امتیاز)

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا