عمومی

بهترین روانکاو در میرداماد【سال1403】❤️+ لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله بهترین روانکاو در میرداماد را به شما عزیزان معرفی کنیم. روانکاوی یکی از مهمترین ابزارهای ممکن برای دستیابی به سلامت روان است. اهمیت تخصص روانکاوی به حدی است که خدمات آنلاین نیز ارائه می شود تا عموم مردم بتوانند دسترسی آسان تری به متخصص داشته باشند. امروزه روانکاوی به یکی از رایج ترین رویکرد ها در روانشناسی تبدیل شده است، البته روانکاوی پدیده جدیدی در روانشناسی نیست و از دوران باستان، حتی زمانی که رویکردهای دیگر وجود نداشت، بسیار مطرح بود و سعی در بهبود اختلالات روانی داشت.

روانکاوی چیست؟

روانشناسی علمی است که رفتار انسان را تحلیل می کند. این علم شامل رویکرد ها و دیدگاه های مختلفی در مورد انسان است. روانکاوی را در واقع اولین رویکرد و پایه علم روانشناسی می دانند و توسط دانشمندی به نام زیگموند فروید ابداع شد. با این حال، امروزه رویکردهای متنوع دیگری نیز شکل گرفته است، و نه لزوماً همه روانشناسی های روانکاوی. تنها کسانی که از اصول فروید یا نظریه های جدید روانکاوی در روند درمان خود استفاده می کنند، روانکاو نامیده می شوند.

روانکاوی تنها یک رویکرد به روانشناسی است و هرکسی که در زمینه روانشناسی کار می کند لزوما روانکاو نیست. برعکس، می تواند بر اساس رویکردهای دیگر کار کند. از دیگر رویکردهای روانشناختی که امروزه به طور گسترده استفاده می شود، می توان به رویکرد شناختی-رفتاری اشاره کرد.
روانکاو روانشناس یا روانپزشکی است که روانکاوی را به عنوان یک رویکرد درمانی انتخاب کرده است. روانکاوان معتقدند اختلالاتی که مراجع برای آنها به درمانگر مراجعه می کند تنها روبنای بیماری است و عمده مشکلات بیشتر به ناخودآگاه افراد و درگیری های آن مربوط می شود. روانکاوان با بررسی گذشته افراد سعی در کشف این تعارضات و رفع آنها دارند. زیرا همه از محتویات ناخودآگاه ذهن خود آگاه نیستند. به همین دلیل روانکاو می تواند در این مسیر به فرد کمک کند.

اگر خودتان را مهمان می‌ بینید و روانتان را خانه می‌ بینید، حتی بخش‌ هایی از آن خانه وجود دارد که هر چقدر هم که به خودتان نزدیک باشید، آگاهانه نمی‌ توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. این قسمت های تاریک روان که پر از راز، افکار، تخیلات و خاطرات دردناک است در روانکاوی ناخودآگاه نامیده می شود و اگر در یک مهمانی با کودک شلوغی عصبانی شدید، ممکن است او را از اتاق بیرون بیاندازید. حتی در را برای او قفل کنید. احتمالاً موقتاً از شر او خلاص خواهید شد. اما اگر این کودک از آن دسته کودکانی است که به این زودی ها نمی رود، مدام پشت در مشغول است. او در را می شکند یا از پنجره عبور می کند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین روانکاو در تهران مراجعه نمایید.

روانکاوی چیست؟

وظایف بهترین روانکاو در میرداماد

روانکاو ها وظایف مشخصی را بر عهده دارند که به شرح زیر می باشد:

  • یکی از وظایف اصلی بهترین روانکاو آنلاین در تهران که باید به آن اشاره کنیم این است که روانکاو به مراجع و درمانگر کمک می کند تا در بازی، کار و عشق به خود و دیگران آزاد باشد.
  • روانکاو سعی می کند با مراجعه کننده ارتباط موثر برقرار کند و با مهارت خوب شنیداری سخنان مراجع را تفسیر کرده و با او همدلی می کند. وقتی روانکاو با مراجع همدلی می کند، می تواند از افکار و حالات درونی مراجع بیشتر آگاه شود. او بیشتر بهبود می یابد.
  • روانکاو سعی می کند مشکلات مراجع را سریع اما به موقع تفسیر کند تا از علل این مشکلات ناخودآگاه که در پس رفتار او ظاهر شده است آگاه شود و مراجع را نسبت به این علل ناخودآگاه آگاه و آگاه کند.
  • روانکاو در اتاق درمان به احساسات مراجع توجه و حساس است.
  • روانکاو به آمادگی مددجو برای تغییر اهمیت می دهد و از عجله در درمان و با تشخیص های نامشخص که با موقعیت مراجع سازگار نیست، اجتناب می کند، زیرا این امر مانع از دریافت درمان موفقیت آمیز مراجع می شود.
  • روانکاو به مراجع کمک می کند تا از حالات رفتاری خود و ریشه های رفتارهای خود آگاه شود و در روابط خود به طور مؤثرتر و صادقانه تعامل داشته باشد و همچنین به او کمک می کند تا کنترل کافی بر خشم و رفتارهای واکنشی غیرمنطقی خود داشته باشد.

5 تا از بهترین روانکاو در میرداماد را بشناسید!

دکتر وحیده فتحی

دکتر وحیده فتحی

دکتر وحیده فتحی یکی از بهترین روانکاو در میرداماد محسوب می شوند. ایشان متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک، روان درمان گر، طرحواره درمان گر است که نور درمانی با دستگاه های نوروفیدبک را انجام می دهد و بیش فعالی و اختلالات یادگیری در کودکان و نوجوانان را با دستگاه های نوروفیدبک درمان می کند.

خدمات:

  • مشاوره قبل از ازدواج
  • زوج درمانی
  • روانکاوی
  • روان درمانی

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان میرداماد، خیابان شریعتی، پلاک 40، واحد 5

دکتر مهتاب ایمانی

دکتر مهتاب ایمانی

دکتر مهتاب ایمانی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و کارشناس علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی هستند. ایشان کارگاه های متعددی را گذرانده و اکنون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران هستند که با شماره نظام پزشکی 37895 به اداره مطب خود مشغول هستند.

خدمات:

  • روانکاوی
  • هیپنوتراپی
  • مشاوره فردی
  • زوج درمانی

آدرس: تهران، چهارراه جهان کودک، خیابان دیدار شمالی، خیابان پدیدار، پلاک 46، واحد 1

دکتر ریحانه صبورنژاد

دکتر ریحانه صبورنژاد

دکتر ریحانه صبورنژاد یکی از بهترین روانکاو در میرداماد بوده و همچنین روانشناس و دانشجو دکترا روان درمانی و همچنین روانشناس بالینی است. وی یکی از تحصیلکرده ترین پزشکان کشورمان است که در صورت نیاز می توانید با تعیین وقت قبلی جهت درمان و مشاوره به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • درمان مشکلات روانی
  • زوج درمانی
  • درمان دارویی
  • روانکاوی

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان میرداماد اول، ساختمان شماره 3

دکتر فاطمه سبحان صدر

دکتر فاطمه سبحان صدر

دکتر فاطمه سبحان صدر روانکاو، مشاور فردی و کارشناس ارشد روانشناسی عمومی هستند. ایشان دارای پروانه ای از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره ایران بوده و برگزاری کارگاه های آموزشی روانشناسی، عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، عضویت در انجمن روانشناسی ایران و عضویت در انجمن مشاوره ایران را در کارنامه کاری خود دارند.

خدمات:

  • جلسات درمانی فردی و گروهی
  • زوج درمانی
  • مشاوره نوجوان
  • برگزاری کارگاه های آموزشی

آدرس: تهران، میدان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، روبروی اداره پست

دکتر الهه نعمتی

دکتر الهه نعمتی

دکتر الهه نعمتی روان درمان گر، روانکاو و کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی می باشند. ایشان به عنوان یکی از پزشکان با سواد کشورمان، دارای پروانه ای از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران بوده و برای ارتقاء دانش خود دوره ها و کارگاه های بسیاری گذرانده اند و اکنون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران نیز محسوب می شوند.

خدمات:

  • روان تحلیلگر فردی
  • روان تحلیگر خانواده
  • زوج درمان گر
  • مشاوره پیش از ازدواج

آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان اعجازی، خیابان اکبری، پلاک 65

تکنیک های روانکاوی

در حوزه روانکاوی تکنیک های مختلفی وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • انجمن آزاد: تکنیک دیگر روانکاوی تداعی آزاد است. روانکاو از شما نمی خواهد در مورد موضوع خاصی صحبت کنید، بلکه از شما می خواهد آنچه را که به ذهنتان می رسد بدون سانسور بیان کنید. حتی اگر افکار شما نا مرتبط باشند یا محتوای مرتبطی نداشته باشند. در روانکاوی کلاسیک، روانکاو هیچ تلاشی برای هدایت مکالمات شما نمی کند، او معتقد است که مسیر روانکاوی باید به طور خودکار توسط ذهن مشتری سازماندهی شود و برای سرعت بخشیدن به جلسات خود، به سادگی تعداد جلسات را در هفته افزایش می دهد.
  • تجزیه و تحلیل خواب: تحلیل رویا در روانکاوی به این صورت است که مراجع در مورد رویاهایی که دیده صحبت می کند و درمان گر با استفاده از رویکرد روانکاوی به این رویاها معنای شخصی می دهد.
  • بی طرفی: درمان گر روانکاوان همیشه بی طرف است. این بدان معنی است که او سعی می کند ذهنیت خود را وارد جلسه نکند و فقط رفتار مشتری را آینه می کند و بازخورد می دهد. این بی طرفی مزایای زیادی برای درمان گر و مراجع دارد.
  • ساختار ذهن در روانکاوی: روانکاوان ذهن را از 3 سطح تشکیل می دهند. این سه سطح از نظر بیولوژیکی به عنوان شناسه یا موجودیت، ایگو یا خود و سوپرایگو تعریف می شوند. این سطوح برای اولین بار توسط فروید پیشنهاد شد.
  • تفسیر: این تکنیک یکی از اجزای اصلی درمان روانکاوی است. تفسیر یعنی ارتباط کلامی روانکاو و بیمار و فرضیه ناخودآگاه او. این فرضیه در مواردی مطرح می شود که درمان گر تشخیص می دهد که درگیری های ناخودآگاه فرد منجر به اختلال در عملکرد ارتباطی فرد در طول جلسه درمانی شده است.

کلام آخر

روانکاوی تنها یک رویکرد به روانشناسی است و هرکسی که در زمینه روانشناسی کار می کند لزوما روانکاو نیست. برعکس، می تواند بر اساس رویکردهای دیگر کار کند. از دیگر رویکردهای روانشناختی که امروزه به طور گسترده استفاده می شود، می توان به رویکرد شناختی-رفتاری اشاره کرد و شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین روانکاو مراجعه نمایید.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناستو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین روانکاو در میرداماد آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

5/5 - (4 امتیاز)

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا