عمومی

بهترین روانشناس در میرداماد【سال1403】✅ + لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله بهترین روانشناس در میرداماد را به شما عزیزان معرفی کنیم. روانشناسی دارای اهداف متعددی است که به طرق و ابعاد مختلف بروز می کند و ما را در زمینه هایی مانند ادراک، پیش بینی، تغییر رفتار، رفع عقده ها، ترمیم آسیب های روانی و رفع مشکلات زندگی یاری می دهد. هر فردی منحصر به فرد است، اما روانشناسان چشم دقیقی برای جزئیات دارند و می توانند الگوهای رفتاری جدیدی را کشف کنند که ریشه در دوران کودکی دارد و می تواند برای همه کارساز باشد. ممنون می شویم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

روانشناسی چیست؟

روانشناسی قدمت بیشتری نسبت به سایر علوم دارد. تاریخچه این علم به یونان باستان مرتبط است. در همان زمان که ارسطو، افلاطون و سقراط نظریاتی در مورد فلسفه معنوی انسان بیان می کردند. در تاریخ روانشناسی ارتباط بسیار نزدیکی بین این علم و فلسفه وجود دارد و در پایان قرن نوزدهم روانشناسی بخشی از علم فلسفی شد. علاوه بر این، روانشناسی با علومی مانند جامعه شناسی، فیزیولوژی و عصب شناسی هم مرز است. این علم سابقه ای طولانی دارد; اما تاریخچه آن بسیار کوتاه است.

روانشناسی علمی است که به مطالعه ذهن و رفتار انسان می پردازد و شامل اثرات بیولوژیکی، فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی بر طرز تفکر، عمل و احساس افراد است. روانشناسان و روانپزشکان از طریق این علم به درمان اختلالات روانی می پردازند و برای شناخت روان انسان گام برمی دارند. به دست آوردن درک عمیق از روانشناسی به افراد کمک می کند تا اعمال و رفتارهای خود را بهتر درک کنند و دیگران را بهتر درک کنند. مواردی مانند زبان بدن، مهارت های ارتباطی و مهارت های مرتبط با اعتماد به نفس در زیر چتر روانشناسی گنجانده شده است. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین دکتر روانشناس در تهران مراجعه نمایید.

روانشناسی چیست؟

انواع روانشناسی

روانشناسی علم گسترده ای است که شامل مطالعه افکار، رفتار، رشد، شخصیت و احساسات افراد می شود. این علم انواع و شاخه های مختلفی دارد که در زیر به توضیح آن می پردازیم:

  • روانشناسی رشد: این شاخه به بررسی رشد و تکامل انسان در طول عمر می پردازد و شامل توانایی هایی مانند عملکرد شناختی، اخلاقی، اجتماعی، هویت و سایر زمینه های زندگی است.
  • روانشناسی جنایی: این شاخه بسیار کاربردی است و بر نظام حقوقی و کیفری با استفاده از تحقیقات روانشناسی و قوانین موجود تمرکز دارد.
  • روانشناسی صنعتی – سازمانی: این شاخه از تحقیقات روانشناسی در توسعه عملکرد شغلی و انتخاب کارکنان استفاده می کند.
  • روانشناسی شخصیت: این شاخه بر درک و چگونگی رشد شخصیت افراد و همچنین الگوهای فکری، رفتارها و ویژگی هایی که هر فرد را منحصر به فرد می کند، تمرکز دارد.
  • روانشناسی اجتماعی: این شاخه بر رفتار گروهی، تأثیرات جامعه بر رفتار فردی، نگرش ها، تعصبات، سازگاری اجتماعی و پرخاشگری تمرکز دارد. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین روانشناس در میرداماد مراجعه نمایید.
  • روانشناسی غیرعادی: این شاخه بر مطالعه رفتار غیرعادی و آسیب روانی تمرکز دارد. روانشناسی نابهنجار شاخه ای تخصصی از روانشناسی است که بر تحقیق و درمان انواع اختلالات روانی تمرکز دارد و با روان درمانی و روانشناسی بالینی مرتبط است.
  • روانشناسی زیستی: این شاخه به بررسی چگونگی تأثیر فرآیندهای بیولوژیکی بر ذهن و رفتار افراد می پردازد. این رشته ارتباط نزدیکی با علوم اعصاب دارد و از ابزارهایی مانند MRI و PET برای بررسی ضایعات یا ناهنجاری های مغزی استفاده می کند.
  • روانشناسی بالینی: این شاخه بر ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات روانی تمرکز دارد. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین روانپزشک بالینی در تهران مراجعه نمایید.

5 تا از بهترین روانشناس در میرداماد را بشناسید!

دکتر عسل خادم

دکتر عسل خادم

دکتر عسل خادم یکی از بهترین روانشناس در میرداماد محسوب می شوند. ایشان روان درمان گر، دانشجو دکترا تخصصی روانشناسی سلامت، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، کارشناس روانشناسی عمومی و کارگاه ها و دوره های مختلفی را گذرانده و اکنون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران بوده و با شماره نظام پزشکی 33941 به اداره مطب خود مشغول هستند. شما عزیزان با تعیین وقت قبلی می توانید به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • روان درمانی فردی
  • اضطراب و افسردگی
  • احساس پوچی و بی هدفی
  • روان درمانی بین فردی

آدرس: تهران، بلوار میرداماد، ضلع شمالی میدان مادر، خیابان سنجابی، کوچه چهارم

دکتر آذین محمدی

دکتر آذین محمدی

دکتر آذین محمدی روانشناس بالینی، زوج درمان گر، مشاور خانواده و روان درمان گر هستند. ایشان به عنوان یکی از بهترین روانشناس در میرداماد، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، پژوهشگر فرهنگ و شخصیت، روانکاو اجتماعی و فرهنگ و همچنین عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران هستند.

خدمات:

  • روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت
  • درمان اختلالات اضطرابی و پانیک
  • درمان افسردگی
  • مشکلات شخصیتی و ارتباطی

آدرس: تهران، ضلع شمالی بلوار میرداماد، نبش خیابان تبریزیان، پلاک 169

دکتر سمیه ملاباقر

دکتر سمیه ملاباقر

دکتر سمیه ملاباقر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، کارشناس روانشناسی عمومی و دارای فعالیت های پروانه از سازمان بهزیستی هستند. ایشان دارای پروانه مسئول فنی از سازمان بهزیستی بوده و سابقه کار در زمینه روانشناسی و مشاوره در مراکز مختلف، گذراندن دوره کارورزی و نظارت بالینی به مدت 500 ساعت، گذراندن دوره سوپرویژن تربیت درمانگر کودک، عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و عضویت در  انجمن روانشناسی ایران را دارند.

خدمات:

  • مشاوره کودک
  • مشاوره نوجوان
  • مشاوره در زمینه فرزند پروری
  • آموزش مهارت های زندگی کودک

آدرس: تهران، خیابان شهید رجایی، میدان بهشت، بلوار ابریشم، نبش چهار راه عباسی

دکتر نیما قربانی

دکتر نیما قربانی

دکتر نیما قربانی دارای مدرک دکترا روانشناسی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و همچنین
عضو هیأت علمی و دانشیار دانشکده روانشناسی و روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران هستند. ایشان برگزیده بین الملل دانشگاه تهران، جشنواره بین الملل دانشگاه، مدیر مرکز مشاوره بینش نو و تألیف و ترجمه کتب مختلف را بر عهده داشته اند.

خدمات:

  • روان درمانی پویشی
  • مشاوره فردی
  • فرزند پروری
  • درمان دارویی

آدرس: تهران، اتوبان همت، ابتدا پاسداران، دست چپ، کوچه کوکب، پلاک 12

دکتر منوچهر ابراهیمی

دکتر منوچهر ابراهیمی

دکتر منوچهر ابراهیمی روانکاو، هیپنوتیزم درمان گر و کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و همچنین دارای تجربه هیپنوتیزم درمانی و روانکاوی می باشد. دکتر ابراهیمی هم اکنون عضو سازمان روانشناسی و مشاوره ایران و انجمن روانشناسی ایران است. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به مطب شخصی ایشان مراجعه نمایید.

خدمات:

  • درمان وسواس
  • مشاوره فردی
  • مشاوره خانواده
  • تشخیص و کنترل اوتیسم

آدرس: تهران، میدان الخبل، خیابان 12 فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، روبروی اداره پست

نکات طلایی روانشناسی برای موفقیت

نکات طلایی در روانشناسی برای موفقیت وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • از نام کوچک استفاده کنید: نکته دوم بسیار ساده اما بسیار مفید است: برای صحبت با فرد مورد نظر، از نام کوچک او استفاده کنید. وقتی شخصی را به نام کوچک صدا می زنید، بلافاصله احساس احترام و قدردانی را به او منتقل می کنید و تمایل او برای حمایت از شما افزایش می یابد.
  • از اصطلاحات فانتزی استفاده کنید: افرادی که خود را قابل اعتماد می دانند به کسانی که خوب صحبت می کنند اعتماد دارند. این ترفند به ظاهر ساده نیاز به مهارت های ارتباطی پیشرفته و البته استفاده از واژگان پیچیده و سطح بالا دارد. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید محصولی را به یک سازمان ارائه دهید. در این صورت باید مقدمه خوبی تهیه کنید، اصطلاحات حرفه ای را درج کنید و همچنین از نتایج بر اساس داده های آماری استفاده کنید.
  • معامله متقابل انجام دهید: گاهی اوقات می توانید لطف کوچکی در حق کسی انجام دهید زیرا می خواهید کاری برای شما انجام دهد. به این تجارت متقابل می گویند. منطق پشت این کار این است که اگر قبلاً به او لطفی کرده باشید، هیچکس نمی تواند از کمک به شما امتناع کند.
  • از افکار غالب استفاده کنید: افکار غالب، ایده های ساده انگارانه ای هستند که به طور گسترده ای شناخته شده و پذیرفته شده اند. با این حال، استفاده از آنها می تواند باعث شود که حریف خود را تحت فشار قرار دهید. این تکنیک بسیار سازنده است.
  • از کوچک شروع کنید و بزرگ فکر کنید: این نکته تقریباً برعکس نکته قبلی است. به این ترتیب ابتدا یک درخواست کوچک و ساده از طرف مقابل می کنید. مثل قرض گرفتن یک مداد است. اگر برخورد فرد با شما مثبت بود و بازخورد مناسبی داشت، می‌ توانید به مرحله بعدی بروید و درخواست‌ های بزرگ‌ تری داشته باشید.

کلام آخر

روانشناسی در طول تاریخ کوتاه خود به طرق مختلف تعریف شده است. اولین گروه از روانشناسان حوزه کاری خود را مطالعه فعالیت ذهنی می دانستند. با توسعه رفتارگرایی در اوایل این قرن و تاکید آن بر مطالعه انحصاری پدیده های قابل اندازه گیری عینی، روانشناسی به عنوان مطالعه رفتار تعریف شد و این تعریف به طور کلی شامل مطالعه رفتار حیوانات و همچنین رفتار انسان می شود. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به روانشناس متخصص مراجعه نمایید.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناس تو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین روانشناس در میرداماد آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا