مراکز روانشناسی

بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد【سال1403】❤️+ لیست 5 تایی

ما قصد داریم در این مقاله شما عزیزان را با بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد آشنا کنیم. روانشناسی برگرفته از زیست شناسی و فلسفه است و ارتباط بسیار نزدیکی با رشته های دیگر مانند جامعه شناسی، پزشکی، زبان شناسی و انسان شناسی دارد. تعاریف زیادی از روانشناسی وجود دارد که یکی از درست ترین تعاریف روانشناسی مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی است. ممنون می شویم ما را تا پایان این مقاله یاری کنید.

روانشناسی چیست؟

روانشناسی مطالعه علمی ذهن و رفتار است. روانشناسی یک رشته پیچیده است و شامل زمینه های زیادی برای مطالعه مانند رشد انسانی، ورزش، سلامت، بالینی، رفتار اجتماعی و فرآیندهای شناختی است. روانشناسی یک علم جدید است و بیشترین پیشرفت را در 150 سال گذشته داشته است. با این حال، خاستگاه آن به یونان باستان، بین 400 تا 500 قبل از میلاد، با تمرکز بر فلسفه و متفکران تأثیر گذاری مانند سقراط و افلاطون که در جای خود بر ارسطو تأثیر گذاشتند، باز می گردد.

لازم است بدانید که فلسفه بسیاری از موضوعات مورد مطالعه در روانشناسی مدرن مانند حافظه، اراده آزاد و جاذبه را در بر می گیرد. در روزهای اولیه روانشناسی، دو دیدگاه نظری غالب وجود داشت و یک روانشناس آمریکایی به نام ویلیام جیمز از روشی به نام کارکرد گرایی استفاده کرد، او معتقد بود که ذهن انسان همیشه و در هر شرایطی در حال تغییر است و بی فایده است که آن را به عنوان بلوک های تجربه بدانیم و در عوض، تمرکز باید بر چگونگی و چرایی انجام کاری یک سازمان باشد. پیشنهاد شده است که روانشناسان به دنبال علت اصلی رفتار و ذهن باشند و فرآیندهای این تأکید بر علل و پیامدهای رفتاری بر روانشناسی معاصر تأثیر گذاشته است.

انسان از آن جایی که پیچیده ترین موجود تاریخ بشریت است، دارای ذهن پیچیده ای است که باید مانند بدن از آن مراقبت کرد تا بتواند در طول عمر خود زندگی خوبی داشته باشد. روانشناسی علمی است که به ساختار پیچیده ذهن می پردازد و بیماری های مربوط به ذهن و روح را درک و درمان می کند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین کلینیک روانشناسی مراجعه نمایید.

روانشناسی چیست؟

کاربرد روانشناسی در زندگی انسان

روانشناسی در زندگی انسان ها کاربرد های فراوانی دارد و عبارتند از:

  • روانشناسی به انسان کمک می کند تا روش های فکری درستی را انتخاب کنند.
  • روانشناسی به دانش آموزان کمک می کند تا زمان خود را به مطالعه صحیح و کسب دانش اختصاص دهند.
  • روانشناسی به افراد کمک می کند تا سبک زندگی خود را سازماندهی کرده و بهبود بخشند.
  • روانشناسی به ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل بین افراد و گروه ها بسیار کمک می کند.
  • روانشناسی می تواند رفتار فرد را کنترل کرده و وضعیت آینده او را به درستی پیش بینی کند.
  • روانشناسی علم بسیار گسترده ای می باشد و می تواند انواع مختلف رفتار انسان و حیوان را مطالعه کند.
  • روانشناسی در بهترین کلینیک روانشناسی در تهران قوانین مؤثر بر پدیده های روانی را مطالعه می کند و آن ها را تفسیر، پیش بینی و در صورت لزوم اصلاح می کند.

5 تا از بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد را بشناسید!

کلینیک حال کوک

کلینیک حال کوک

کلینیک حال کوک یکی از بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد محسوب می شود. این مرکز روانشناسی و مشاوره با کادری متخصص و مجرب یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز روانشناسی در تهران بوده و آماده ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در زمینه های مشاوره فردی، خانواده، ازدواج، طلاق، مشاوره روانشناسی می باشد.

خدمات:

  • درمان دارویی و غیر دارویی
  • ترک اعتیاد
  • مشاوره فردی
  • زوج درمانی

آدرس: تهران، بلوار سعادت آباد شهرداری، ابتدا خیابان یازدهم غربی

ساناز سلامتی

خدمات :

  • مشاوره پیش از ازدواج،زوج،
  • درمان فردی اضطراب و افسردگی

رویکرد طرحواره درمانی و هیجان مدار

درمان فردی در حوزه اضطراب ،افسردگی،اختلالات شخصیت

مشاوره پیش از ازدواج

زوج درمانی

شکست عاطفی

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی برای افزایش توانمندی های فردی

یادگیری مهارت های زندگی در کسب رضایت بیشتر از زندگی و همچنین پیشگیری از اختلالات روانی نقش موثری میتوانند داشته باشند.عدم آشنایی با این مهارت ها میتونه ریشه بسیاری از مشکلات فردی و بین فردی باشد.

آدرس: سعادت آباد علامه شمالی ،ساختمان فرهان

شماره تماس:

09102038184

کلینیک آلما

کلینیک آلما

کلینیک آلما یکی از بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد هستند. این مرکز زیر نظر دکتر علی امیری متخصص مغز و اعصاب و روان درمان گر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در حال حاضر کلینیک روانپزشکی و مشاوره آلما با روش های درمانی منحصر بفرد خود مانند روان درمانی و یا تجویز داروهای مرتبط برای درمان بیماری های عصبی و روانی می تواند بسیاری از اختلالات روحی و روانی مراجعین خود را درمان کند و شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به این مرکز مراجعه نمایید.

خدمات:

  • روانپزشکی کودک و نوجوان
  • روان درمانی بزرگسالان
  • دارودرمانی و مشاوره مدرسه
  • تشخیص و درمان بیش فعالی در بزرگسالان

آدرس: تهران، سعادت آباد، چهارراه سارو، بلوار پاک نژاد به سمت جنوب، چند قدمی خیابان مطهری

دکتر سیده سمیه خلیلی

دکتر سیده سمیه خلیلی

دکتر سیده سمیه خلیلی مشاور ازدواج، زوج درمان گر، روانشناس کودک، روانشناس نوجوان، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کارشناس روانشناسی عمومی می باشند. ایشان مدرس دانشگاه، مشاور حل اختلاف، مشاور خانواده، مشاور دادگاه اطفال و نوجوان، روانشناس اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، مدیر مسئول موسسه آسیب های اجتماعی آرشید سپهر خراسان شما لی، مدیر مرکز مشاوره احیاء و همچنین مسئول فنی کلینیک روانشناختی و روانپزشکی روها شهرستان بجنورد هستند.

خدمات:

  • روان درمانی نوجوان و خانواده
  • درمان مشکلات و اختلالات
  • فرزند پروری
  • مشاوره فردی

آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، نبش خیابان بخشایش، پلاک 135، ساختمان پزشکان سرو

دکتر الهام هاشمی

دکتر الهام هاشمی

دکتر الهام هاشمی زوج درمان گر، روانشناس نوجوان، مشاور توسعه فردی و دانشجو دکترا تخصصی روانشناسی سلامت می باشد. ایشان به عنوان پزشک در یکی از بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد، کارشناس ارشد و کارشناس روانشناسی بوده و  دارای پروانه استخدام تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران هستند. ایشان اکنون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و عضو انجمن روانشناسی ایران نیز محسوب می شوند.

خدمات:

  • زوج درمانی و شکست عاطفی
  • درمان افسردگی و ورزش نوجوان
  • فرزند پروری
  • درمان بیماری های مزمن

آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه طباطبایی شمالی، ساختمان فرهان، نبش خیابان 22 غربی

انواع رویکرد های روانشناسی

انواع رویکرد های روانشناسی به شرح زیر می باشد:

  • ساخت گرایی: سازه انگاری وونت و تیچنر اولین مکتب فکری بود که به معنای تحلیل ساختارهای ذهنی بود، اما به زودی مکاتب دیگر شروع به ظهور کردند.
  • کارکرد گرایی: مکتبی که روانشناس و فیلسوف کلاسیک ویلیام جیمز با آن اهداف رفتار و آگاهی انسان را شناسایی کرد و بر آن تمرکز کرد.
  • روانکاوی: روانکاوی زیگموند فروید بر چگونگی تأثیر ناخودآگاه بر رفتار انسان متمرکز بود.
  • رفتارگرایی: مکتب رفتارگرایی از مطالعه تأثیرات درونی بر رفتار رویگردان شد و در پی تبدیل روانشناسی به مطالعه رفتار قابل مشاهده بود.
  • روانشناسی وجودی: روانشناسی اگزیستانسیال رویکردی کلی است که از نظریه روانشناختی و مداخلاتی ناشی از اگزیستانسیالیسم ناشی می شود. این رویکرد بر اهمیت روانشناختی تجربه انسانی، منحصر به فرد بودن هر انسان و مسئولیت انتخاب تأکید دارد.
  • روانشناسی رفتار انسان: در دهه‌های 1960 و 1970، انقلاب شناختی به مطالعه فرآیندهای ذهنی درونی مانند تفکر، تصمیم‌ گیری، رشد زبان و حافظه دامن زد، اگرچه این مکاتب فکری گاهی به عنوان رقیب دیده می شوند، اما روانشناسی شناختی به درک ما از روانشناسی از هر منظر کمک کرده است.

ویژگی های یک روانشناس خوب

یک روانشناس خوب ویژگی های مثبتی دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن ها پرداخته ایم:

  • یک روانشناس خوب باید به زبان بدن تسلط داشته باشد و از حرکات و رفتار افراد مختلف متوجه بشود که در ذهنشان چه می گذرد.
  • روانشناس با تسلط بر مهارت های ارتباطی خود می تواند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کند و با تکیه بر دانش از رفتارهای متناسب با تیپ های شخصیتی استفاده کند تا در مواقع لزوم آن ها را بشناسد.
  • روانشناس باید قابل اعتماد باشد تا مراجعه کننده بتواند به او اعتماد کند و در نهایت اطلاعات کاملی در مورد خودش و مشکلی که با آن روبرو است را به روانشناس بدهد و این اطلاعات به روانشناس کمک می کند تا مشکل را پیدا کند.

کلام آخر

انسان دارای ذهن پیچیده ای است که باید مانند بدن از آن مراقبت کرد تا بتواند در طول عمر خود زندگی خوبی داشته باشد. روانشناسی علمی است که به ساختار پیچیده ذهن می پردازد و بیماری های مربوط به ذهن و روح را درمان می کند. ما انسان ها برای داشتن زندگی شاد و تربیت نسل های آینده به علم روانشناسی نیاز داریم، بنابراین کسب آگاهی و دانش در این زمینه و کمک گرفتن از متخصصان و روانشناسان در طول زندگی به ما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشیم.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت روانشناس تو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین کلینیک روانشناسی در سعادت آباد آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد  انتقاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

5/5 - (10 امتیاز)

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا